PXR neemt licentie Men's Health, Women's Health, Bicycling en Runner's World over van Hearst Netherlands
PXR gaat vanaf 1 oktober vier sport- en lifestyle magazines van Hearst onder licentie uitgeven in Nederland. De titels die onder deze overeenkomst vallen, zijn Men's Health, Women's Health, Bicycling en Runner's World. Met deze strategische samenwerking versterkt PXR zijn groeiende portfolio in de sport- en lifestylemarkt.
PXR is een onafhankelijk Nederlands mediabedrijf dat met Voetbal International en VoetbalPrimeur is vertegenwoordigd in voetbalmedia. De afgelopen jaren heeft PXR het portfolio uitgebreid met onder andere Bright.nl, Scientias.nl en Autoblog.nl. Ernst Keyzer, CEO van PXR: ‘De toevoeging van deze sterke merken aan ons portfolio biedt enorme kansen. Men's Health, Women's Health, Bicycling en Runner's World zijn stuk voor stuk gerenommeerde titels die perfect passen bij onze missie om echte relaties met (sport)fans en community’s op te bouwen. We kijken ernaar uit om deze merken zowel in print als online naar een hoger niveau te tillen en de lezers te blijven inspireren.’
Eerder nam Hearst Netherlands al afscheid van een aantal andere titels, waaronder Esquire, Glamour, National Geographic Traveler en Vogue.
Vanaf oktober gaat PXR de printuitgaven van de verschillende titels publiceren. In de daaropvolgende maanden wordt stapsgewijs gewerkt aan een soepele overdracht van de online activiteiten van de titels.
Bron: PXR
Wekelijks het laatste nieuws in je inbox met de PRINTmatters nieuwsbrief